veckan

har för första gången på länge jobbat mån-fred, visserligen bara 4 timmar om dan, men veckan har verkligen rusat förbi. Hinner knappt med själv.
Jag trivs just nu faktiskt ganska bra på Daisys.
Gillar när jag börjar kunna jobbet och man vet vad som ska göras när man kommer det och man vet deras regler och deras sätt att jobba.
Det tycker jag bara e skönt.
Visst känns det kanske lite surt när man tänker efter att man sliter ganska hårt där ibland, och får i slutändan inte ut så mycket för det, men Daisy är faktiskt väldigt snäll och omtänksam både om mig, Leo och Mats (vi bodde ju granne med salladsbaren innan, det var ju så jag fick jobbet) och hur många kan säga det om sina arbetsgivare?
Det e bra att jag jobbar på ett ställe med nyttig mat också, efter som jag gillar att småäta lite då och då.
Man tar sig en liten oliv, en grov nybakad brödskiva, en gurkskiva, en morot bland annat när man e lite sugen.
Inte som när jag jobbade på Café Opus och man tog sig en liten mjukglass eller två med alla sorters strössel, en kaka, en bakelse, friterade sig en liten portion pommes med mera.
OJ va vi åt då, vi som jobbade där. betalade 25kr per dag och så fick vi laga oss mat där att äta, men eftersom jag oftast stängde själv så brukade jag ta med överblivna våfflor (mmm norska våfflor med brunost..mums) eller wienerbröd hem till Mats, eftersom dem ändå inte kunde användas dan efter.
Skönt att kunna va lite sundare på jobbet nu iaf :)
Vi har visserligen en skål med chilinötter, jag försöker att låta bli dem, ibland går det, ibland inte.

Nej nu går fingrarna av sig själv, och det blir inget vettigt av det.
Ska kolla på hockeyn snart.
heja sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback