trotsigt barn?

Trodde trotsåldern brukade komma lite senare, men jag kan lova att Leo är trotsig redan nu.
Åtminstone mot mig.
Jag älskar honom mest av allt, men idag har han gått mig på nerverna big time.
Säger jag åt honom att han ska komma till mig så jag kan ta av honom skorna, för att han inte får gå in med skor, så ställer han sig mitt i rummet och hånler och stampar allt vad han kan.
Och när han blir sur på mig (vilket har hänt ganska ofta idag) så slår han mig.
Vet inte hur många gånger jag fått tala i tydlig och bestämd röst till honom att man inte får göra så, och sen ställeri n honom på hans rum så han får stå där o skämmas lite, men det verkar inte hjälpa för sen e tempramentet framme igen, och så svingar han argt med handen mot mig igen.
Mats vågar han inte slå....hmmm han respekterar inte mig alltså :(
När han e på sånt humör är det 100ggr jobbigare att ta hand om honom själv en hel dag, än att gå o jobba.
Jag blev verkligen helt slut på krafter nu, så Mats och Leo åkte hem till Mats föräldrar, och jag har tagit en varm dusch och nu känner jag mig verkligen helt förstelnad och förslappad.
puuuh...
Men han e inte bara olydig, han e väldigt duktig också. Och ordningspolis brukar jag säga :)
Idag när Mats tappade falukorven på golvet, så skakade Leo på fingret åt honom och skakade på huvudet.
Likadant gör han när han råkar spilla när han äter, så tar han en servett och torkar genast upp :)



Men även om han tar alla mina krafter ibland så e han ändå 99% av all tid, världens goaste :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Att skälla när barnen slår en funkar inte, "mina" skäller bara tillbaka! Låtsaslipa istället, visa att det gör ont!

2010-02-12 @ 20:28:52
URL: http://axlforpresident.blogg.se/
Postat av: Viki

Alltså världens sötaste unge! Han har numera den tuffaste jackan i stan.

2010-02-13 @ 08:40:18
Postat av: fredrik

Han ser ju grymt vuxen ut på den bilden :) tiden går nästan lite väl fort :P

2010-02-13 @ 10:06:57
URL: http://helenamattila.blogg.se/
Postat av: anna

Jackan kommer givetvis från den häftigaste fastern å tuffa farbrorn =)

Han va så söt igår på maxi. Gullunge!

2010-02-13 @ 10:43:19
Postat av: Lina

Är nog så att Leo vet om att han är så jäkla söt så att han kommer undan med det mesta.. skitunge!! ;-)

2010-02-13 @ 10:58:52
URL: http://sandhemhousewife.blogg.se/
Postat av: sanna

jaa hur nsygg kommer han inte va i vår med den jackan, keps och converse? :)

Oftast e det ju så att det e lättast att bråka med dem man känner riktigt väl för man vet ändå vad man har dem, antagligen e det så med Leo med.

Får väl hoppas att han nån gång i framtiden lyder mig lite iaf ;)

Maria: japp, har provat det där med lipen, men han ser igenom det nu och ler bara. :)

2010-02-13 @ 12:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback