rena grekiskan

Jag var på arbetsförmedlingen idag och pratade lite.
Nu jobbar jag i princip halvtid på Daisys, men det räcker inte så jag måste ha nån ersättning upptill det, och jag är inte med i a-kassan så det e väl alfa-kassan som e alternativet då.
Men jag var inne på hemsidan nu och jag fattar ingenting.
Det står ju hur mycket som helst som massa olika saker som jag inte har nån aning om.
Jag orkar inte!
Varför ska allt va så svårt?
Jag hatar ju som sagt allt som har med försäkringskassa, arbetsförmedling och såna grejer att göra.
Informationen man får är rena grekiskan för mig.
Tog hur lång tid som helst för mig innan poletten ramlade ner gällande föräldrapenning.
Och nu när man har bra koll på den, ja nu e den slut.
Att man inte uppskattade mer hur lätt man hade det ändå när man var liten ;)
Jag får väl ringa dit imorgon och försöka få det förklarat för mig.

Nu i eftermiddag fick jag o Leo besök av faster Anna, farmor Lotta och LF.
Vi åt lite kvällsmat och roade oss åt Leo som stod för underhållingen som vanligt ;)
Trevligt.
Mats e inte hemma förrän efter midnatt, så det blir nog sängen tidigt för mig idag.
Ganska skönt.

ha en bra kväll

hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback