hemma bäst

Igårkväll åkte vi in till akuten med Leo efter att hans andning blivit värre. Bröstkorgen och magen rörde sig extremt mycket när han andades och det lät hemskt.
Vi hade fått utskrivet en sån inhalatorgrej från apoteket, men den funkade INTE.
Det var inte som på akuten när det kommer ut ånga ifrån den som han bara ska andas in, utan i denna var han tvungen att ta ordentliga andetag för att det skulle bli ett slags vacum så att en ventil öppnades och släppte ut gasen. Inte så lätt när man är 1½ och redan har svårt att andas och får en mask uppkörd i ansiktet och förväntas ta djupa andetag.
Hur som helst, så fick han andas ett antal gånger på akuten i masken där, och han fiick kortison att dricka, och dem tog nässpray och han fick alvedon.
Till slut började Leo gråta bara en sköterska kom in i rummet för han visste att då skulle dem krångla med honom.
Det blev iaf inte bättre av allt detta, så dem sa att vi skulle få sova på sjukhusets barnavdelning.
Mats åkte hem och sov, och Leo somnade till slut runt 10, men dem kom in flera gånger under natten och lät honom andas i masken.
Han vaknade kl 6 i morse, och jag höll på att få spunk (tittade på pippi på sjukhuset när hon letar spunk, därav uttrycket ;)) när dem sa att vi inte får åka hem förrän efter 11 när läkaren varit o tittat på honom, och vi fick inte ens gå utanför rummet pga smittrisk, att inte Leo skulle smittas av de andra barnen alltså.
kuuuul att spendera över 5 timmar i ett litet rum med en rastlös 1½ åring. Nej inte så.
Försökte göra allt för att underhålla honom, men han pekade på dörren och var ledsen.
Jag var tvunmgen att öppna fönstret efter ett tag för det kändes som jag skulle få en panikatack eller nåt.
Man kände sig som en fånge, även fast dem var jättetrevliga allihop.
Och det var ju inte så kul att sova där inatt heller. jag och Leo delade på världens minsta säng, och en filt...Leo var varm, men själv låg jag o skakade.
Jag har faktiskt aldrig tyckt om att sova över hos folk, det är ju inte mina saker eller nånting, så det var väl därför det kändes lite olustigt också bara för att jag e en sån hemmagris :)
Hur som helst så sa läkaren att alla tecknen tyder på att han har krupp, men att vi fick åka hem om vi ville och vi fick med oss en sån maskin dem använde på sjukhuset, det går mkt bättre!
Leo låter mkt bättre nu, även fast han fortfarande har en hemsk hosta, men har har varit väldigt gnällig och arg och ledsen idag, hoppas han får vila ut ordentligt inatt och är pigg och frisk imorgon :)
Min lille fis, han har det inte lätt.
Maginfluensa, 2 öroninflammationer och krupp på bara 2 månader.
Hoppas han får vara frisk nu!

oj va långt detta inlägget blev :)
Nu ska jag gå o skriva ner allt detta i Leos bok också. Kan vara bra att gå tillbaka o läsa om det är nt datum eller så man undrar över.

ha en trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Anneli

Åh, stackare! Jag vet ju vad sjukhus vill säga, så jag vet att man vill hem så fort som möjligt.

Hoppas att Leo kryar på sig nu.

Massor med Kramar

Anneli

2010-02-27 @ 11:49:04
Postat av: sanna

ja ni vet verkligen hur det är att nästan bo på sjukhuset, när man tänker på det så ska man verkligen inte klaga för några futtiga timmar :(

Ja han fick en släng feber till nu i morse, men vi får hoppas det går över snart.

kram kram

2010-02-27 @ 12:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback