danmarks flagga

den här förkylningen jag ligger inne med nu får mig att känna mig himla läcker.
Kritvit i ansiktet med röda spår på näsa och överläpp efter att ha gått o snutit mig varannan minut.
Så nu ser jag ut som den danska flaggan...ungefär =)
Har en sån jobbig förkylning där det kittlar i näsan hela tiden som att man ska nysa, vilket resulterar i att näsa och ögon börjar rinna hejdlöst.
blää jobbigt. Kändes inte så fräscht att stå och plocka sallad idag då, men min inkomst känns faktiskt viktigare nu än nåt annat, så jag måste jobba helt enkelt!

har precis ätit nåt som jag inte ätit sen jag var gravid, men som jag tycker e jättegott.
fiskpinnar med kokt potatis, stuvad spenad och kokt ägg.
mums!

Hade lite problem i morse med att ta mig till Leos dagis och till jobbet.
jag körde nästan fast i snön flera gånger.
Jag gillar snö, så jag ska inte klaga. Det får gärna ligga på marken, men det behöver ju inte snöa mer. Snart finns det ju ingen stans att göra av all snö =)

Brevbäraren hade skrivit ett litet gulligt meddelande på vår post igår:

"SKOTTA!!!"

Förstår att det inte e lätt att komma fram som brevbärare, men plogbilen kör ju upp all snö framför vår brevlåda som sedan är astung att skotta bort.

 

på tal om skotta så är det precis vad jag måste ut o göra nu....efter jag tagit tag i disken.

 

hej på er


Kommentarer
Postat av: helena

2010-02-03 @ 13:59:48
URL: http://helenamattila.blogg.se/
Postat av: helena

haha så du satt med fastklistrad framför de, så lätt att man fastande ju :)

Jaha det börjar redan nu, hänger inte med alls :) ja men på lördag kan vi nog inte ändå på kvällen, tror vi skulle iväg då, så nästa lördag passar bättre :) kan ju "preliminärboka" det så bestämmer vi längre fram, ska bli mkt trevligt :)

Kram

2010-02-03 @ 14:03:11
URL: http://helenamattila.blogg.se/
Postat av: Glenn

Haha det är en av Linas favorit maträtter också, jag har faktiskt också börjat tycka det är riktigt gott trots att jag inte är speciellt förtjust i potatis!

2010-02-03 @ 20:22:24
Postat av: sanna

haha glenn jag tror det är gott med pasta till också i värsta fall =)

2010-02-03 @ 22:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback