new look

Min blogg har gått och fått en makeover (ifall nån missade det nu när ni gick in på sidan) :P
Snälla och duktiga helenamattila.blogg.se är det som ligger bakom detta. tack tack :)

Blev glad nu när jag läste på facebook att min arbetskompis på daisys har fått en dotter.
Kom o tänka på det här med smärta och smärta när det gäller förlossningar.
Man kan verkligen inte jämföra den ena med den andra.
Jag hade verkligen en fruktansvärd upplevelse och när nån frågade hur det gick så svarade jag typ att det var helt omänskligt, det värsta i hela mitt liv och att jag inte hade tackat nej till en dödlig injektion i min arm just då om jag hade fått välja.
Medans vissa svarar "jo det var en drömförlossning, det gick jättebra, men visst gjorde det ont"
Typ som om när man slår i benet i en bordskant "jo, visst gjorde det ont"
Som min kusin som hade en bra förlossning första gången och det gjorde ju ont o så, men hon behövde bara lustgas och var helt emot epidural. Nu andra gången var hon typ i samma tillstånd som jag var, men det fanns inte tid för epidural annars hade hon tagit det. DÅ hade hon verkligen ONT.
Därför kan man inte säga att man har högre smärttröskel än nån annan, för det verkligen helt beroende på hur förlossningen är.
hmm ja nu spann jag iväg på nåt som inte alls hade med min nya blogg att göra, men hoppas det e lugnt :)

Nu ska jag lägga mig i sängen med benen i högläge. Efter att ha stått och gått en hel dag så är min vader sprängfärdiga känns det som. måste lätta på trycket i benen lite :)

god natt

Kommentarer
Postat av: ormbunke

Supersnygg sida du har fått. Vi ses snart. Kram Farmor

2010-04-21 @ 22:02:32
URL: http://blomfoton.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback