Sanna Eleonor Nilsson

tänkte göra som i en annan blogg jag läst, skriva om mig själv och mitt liv.

Jag föddes den 27 April 1986 på halmstads BB.
I ca 14 år (kommer inte ihåg exakt) växte jag upp på gustavsfält tillsammans med min Mamma, Pappa, storasyster Lina och sen även Cavalier King Charles Spanieln Tessie.
Jag antar att jag levde ett bra och normalt liv.
Sen skildes mina föräldrar och mamma flyttade ihop med sin kille och fick barn, pappa flyttade ihop med sin nya tjej och hennes barn, Lina flyttade ihop med sin kille och jag hamnade lixom nånstans i mitten.
Bodde både hos mamma och pappa men trivdes inte nånstans.
Sen träffade jag Mats och livet lekte i 6 månader.
Sen hade han vunnit nån tävling så han skulle få åka till USA i 7 månader och spela hockey.
Det var ganska (riktigt) jobbigt för mig, för han hade blivit min trygghet och sen åkte han, och han tyckte ju om sitt nya liv där och brydde sig inte särskilt mkt om mig.
Jag hade ju självklart mina kompisar som jag uppskattade jättemkt, men dem är ju ingen familj eller kärlek på det sätttet.
Sen kom Mats hem efter 7 månader, var hemma ett halvår, spelade hockey i Kramfors i 4 månader, var hemma 2 veckor, spelade hockey i USA IGEN i 3 månader, och ja...det var en JÄTTE jobbig period för mig.
Under tiden han var i USA första gången var jag iväg på 7-8 ställen i halmstad och uppträdde med en låt jag spelat in. DEt hade varit en mkt roligare tid om jag inte hade varit på deprimerad.
Jag bara sjöng, sen gick jag upp på hotelltrummet och la mig.
Men sen när han skulle åka till Manglerud, en liten förort till Oslo och spela, bestämde jag mig för att flytta med.
Vi bodde där i ett år och jag tyckte det var jätteskönt att slippa halmstad ett tag.
Jag jobbade på Café Opus och jag älskade det jobbet och mina arbetskamrater (alla utom en som jag alltid fick jobba med och som ljög om saker om mig till de andra, men som sen fick sparken, moahhaha)
Det hände en rolig grej och en jobbig grej när vi bodde där.
Det roliga var att jag blev gravid, och det jobbiga var att jag fick missfall.
Till sommaren flyttade vi hem till halmstad igen, till en etta på Norra vägen.
Då blev jag gravid igen, och fick missfall än en gång, vilket jag inte fik reda på förrän 7 veckor efter fostret dött.
Min kompis blev gravid samtidigt som mig, och det gjorde situationen ännu jobbigare.
Den här gången repade jag mig inte lika snabbt.
Nästan inte förrän jag blev gravid en gång till, i februari.
Då hade vi flyttat till en trea på Norra vägen och jag jobbade på Willys.
Allt kändes äntligen bra.
10 oktober 2008 kom vår lilla Leo.
Vi bodde kvar i lägenheten till Leo var 4 månader, då flyttade vi till ett hus i simlångsdalen där vi bor nu.
Och nu ska vi snart flytta igen till ett hus i söndrum, och ja...livet känns bättre än på mkt länge :)

Kommentarer
Postat av: lillan

uusshh de där lät inte kul alls =(... men gud va sköt att de börja bli bra... ni har en otroligt söt son =)... vi ses i söndrum sen =)

2009-09-03 @ 15:16:31
URL: http://mammalillan.blogg.se/
Postat av: Lina

Puss på dig lillasyster! Skönt att både du och jag har det bra i våra liv just nu :-) Önskar dig all lycka!!

2009-09-04 @ 14:14:06
Postat av: sanna

tack Lillan =) och ja Lina, önskar dig också all lycka och är så glad att du mår bra igen =)

2009-09-04 @ 19:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback