Leos första tandläkarbesök

Igår satte jag o Mats på radion i Leos rum när han stod upp i sin säng.
Han började dansa och headbanga och dunkade överkäken rakt in i sängkanten.
Det började blöda och han var svullen och röd vid tänderna som man ser under tandköttet.
Så idag fick vi åka till folktandvården för att kolla upp det så att dem inte tryckt bak tänderna som ska komma senare.
Men hon tyckte det såg bra ut, han skulle bara undvika att bita på hårda saker till svullnaden gått ner.
Stackars liten, men det gick ju bra ändå =)

När vi ska natta Leo på kvällarna somnar han antingen till en flaska välling, eller så gungar vi honom i famnen i soffan.
Igårkväll somnade han inte till välling, och jag tänkte "Nej nu får det va slut med gungandet"
Att få honom att somna själv i sin säng är helt omöjligt.
Han bara ställer sig upp och skriker som en galning, och jag vill inte riskera att han ska ramla och slå sig, så igår gav jag mig fan på att han åtminstone skulle somna själv i vår säng.
Jag låg jämte honom, och han försökte klättra upp på mig hela tiden, men jag bara la ner honom igen gång på gång på gång...till slut orkade han inte klättra upp mer utan låg kvar och till lsut somnade han.
Kändes bra att han kunde somna utan att jag höll honom faktiskt =)
Han sov dessutom bra i natt.
Somnade vid 9, vaknade 4 och fick välling, sov vidare till 7.30. Det gillar vi =)

Nu ska jag börja med maten. tror det blir lasagne idag.

hej på er

Kommentarer
Postat av: Lina

Duktig gosse och duktig Sanna som har sånt tålamod. Bra jobbat! :-)

2009-09-08 @ 18:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback