jobb och pengar

har insett hur mkt det betyder (ja jag har väl vetat det innan också) men nu har jag VERKLIGEN insett det.
Jag har ju inget jobb att återvända till när mammaledigehetn är slut, och nu börjar de rosa molnen skingras och verkligheten smyger sig på.
hur ska det gå om jag inte får nåt jobb? Måste skriva CV och lämna på olika ställen (även fast det känns helt meningslöst för det e aldrig nån som nappar) men jag måste ju ändå.
Gick på stan idag och alla kläder bara hånade mig för att jag inte kan köpa dem :(
Kan inte komma på sist jag gick in till stan och köpte nåt klädesplagg bara för att jag kände för det.
När jag köpt på sistone är det för att jag VERKLIGEN behöver. Som nu när jag köpte jeans (299kr på HM btw)
Jag hade bara ett par andra, och dem är det hål i.
Jag tänker tillbaka på tiden när jag jobbade på chark. Jag HATADE verkligen det jobbet, och grät när jag halv 6 på mornarna fick cykla i djup snö till ett jobb där jag vantrivdes.
Men jag kan tala om att hade jag fått ett jobb där nu så hade jag verkligen UPPSKATTAT det, även fast det inte är så kul där, för det är så extremt viktigt att ha ett jobb.
Jag uppskattade nog inte ens hela min livsstil då.
hehe.
Jag fick ut runt 13-14 000 i månaden, hade en hyra på 2300 och knappt några andra räkningar.
Jag lagade i princip aldrig mat, utan köpte alltid ute.
Och nu kommer det värsta. Jag tog TAXI hem till Viki varenda gång jag skulle dit. att cykla dit hade tagit mig 10 min. haha.
Känns som nåt jag aldrig ens skulle komma på tanken att göra nu.
Men jag har lite andra prioriteringar nu, och jag har blivit snål om man jämför med innan (Snål-Mats smittar av sig) =)

Nu har jag suttit och kopplat av en stund efter ca en timmes läggning av Leo..får verkligen kämpa med mitt tålamod där, för det kommer inte naturnligt :P
Men nu sover han och jag ska passsa på och tvätta håret.

hej på er

Kommentarer
Postat av: Johannes

Jo, jag kommer ihåg när Du tog cyklen hem till oss och Du var för trött för att cykla de 1000 meterna hem så Du tog en taxi.



Cykel hem till oss och taxi hem till Dig, crasy.



Du och Viki i ett nötskal!

2009-09-17 @ 21:25:36
Postat av: sanna

haha viki har väl ändå aldrig tagit taxi hem till mig? Men du har rätt, extremt onödigt verkligen. haha. Hoppas du inte mår alltför dåligt efter operationen! Ni får kolla på film o ha det mysigt och bara vila foten =)

2009-09-17 @ 21:30:53
Postat av: johannes

nja, inte taxiresorna kanske utan mer totalt obefintlig respekt för pengar.



2009-09-18 @ 09:22:38
Postat av: sanna

haha jo viki har berättat att du tycker så..tur att vi har dig o Mats då som håller koll på oss ;P

2009-09-18 @ 09:39:12
Postat av: Anna

skärpning sanna.. du måste ha en positiv inställning till jobb och ditt jobbsökande annars blir det inte något bra utav det. Köp en trisslott, det kanske är din tur att vinna mångmiljonbelopp =)Puss

2009-09-18 @ 11:49:47
Postat av: sanna

positiv inställning har jag kanske inte, men jag har iaf en iställning om att jag iaf ska FÖRSÖKA :)hehe ja det e definitvt min tur att vinna lite nu =)

2009-09-18 @ 20:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback