bio och öppna förskolan

Idag har jag och Leo varit på öppna förskolan för första gången.
Vi gick till den i norrekatts park, tillsammans med Leos jämngamla kompis Wilton och hans snälla mamma Jennifer.
Leo tyckte det var kul med ny miljö, nytt folk och nya leksaker :)
Jag tyckte det var lite mkt folk kanske...men annars trevligt. Vi fikade och pratade och lekte.

Senare träffade jag Viki och vi hämtade ut biljetter till filmen "sommaren med Göran"
Sen gick vi upp till Viki och Johannes som bor i stan, eftersom det tar ju ändå 45 min innan filmen börjar.
Johannes och Viki hade bakat en GI-riktig äppelpaj som vi smaskade på.
SEn gick jag och Viki och köpte oss en varsin popcorn (ett måste).
Filmen var bra, men som Viki säger, man skrattade gott på vissa ställen, men svensk humör känns lite mer efter än amerikansk.
Men den var söt och lättsam och sevärd =)
Och det var kul att gå på bio med Viki igen. Sist vi var på bio tillsammans var vi 11 år och såg "Titanic" och jag sa det klassiska citatet, när skeppet sjunker och dem skjuter upp nödraketer, så vänder jag mig till Viki och frågar förvånat "Alltså Viki, jag fattar inte... Varför firar dem?"
Jag fick dras med det många år efter, tro mig. hihi

Men måste säga att det har varit skönt med en fullspäckad dag för en gångs skull =)

Gute Nacht

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback