besserwissermammor

japp.
Det e såna som tror sig veta bäst om allt som har med barn att göra.
såna som lixom lägger sig i, klankar ner på hur man själv gör, och kommer med exempel på när deras barn gjorde så och så och hur dem uppfpstrar "ja, det e så man ska göra, för det e faktiskt bäst"
Jag skulle aldrig få för mig att lägga mig i hur andra uppfostrar sina barn tex
"nämen har dem inte börjat med det än?" och "va?? gör han fortfarande så och så?"
Jag vet ju inte hur deras situation ser ut hemma, och ja tror ju att dem gör sitt bästa för sitt barn.
skulle aldrig få för mig att sticka näsan i blöt i hur andra uppfostrar sina barn och komma med mina besserwisser åsikter!
Dessutom tror jag faktiskt att dem känner sitt barn bäst själv.

Nåt som också hör till besserwissermammor-kategorin är såna som tror sig vara såååå himla bra för att dem föder utan bedövning.
SKYLL ER SJÄLVA DÅ ATT NI HAR ONT! säger jag...när det finns hjälp att få lixom.
okej, om man kanske känner att det e mer nackdelar med epidural än fördelar, tex att det kan stanna av värkarbetet.
Men såna som verkligen plågar sig igenom förlossningen bara för att det anses duktigt att föda "naturligt" förstår jag mig inte på...speciellt inte eftersom de flesta läkare och barnmorskor är för att man tar epidural.
Jag kollade tex på förlossningskliniken idag, och där var det en kvinna som hade så ont att hon bara svamlade och var så svag av smärta att hon inte orkade nånting, läkarna tjatade och tjatade på henne att ta epidural, annars hade hon aldrig orkat krysta, men till slut gick hon med på det och då blev hon kontaktbar igen (jag känner igen det där väldigt tydligt)
Likadant såna som känner sig som dåliga mammor för att dem tex blivit tvugna att förlösas med kjejsarsnitt.
halleluja säger jag, var glada ist att ni slapp föda normalt!! Barnet är ju ändå ute, ni är ändå mamma till barnet så va fasen e det frågan om?
aaahh!!! besserwissermammor kan verkligen gå mig på nerverna :)
tex såna som vägrar köpa en endaste färdig burkmat utan sa puréa allt själva bara för att dem anser att det e "duktigare"
och såna som klankar ner på andra mammor som väljer att inte amma. ni känner inte dem, ddet vet inte varför dem väljer bort det, sluta lägg er i med era besserwisser åsikter!
ahh listan kan göras lång...

men nu ska jag sluta va så bitter.
det e ju fredag :) :-) :0)

Leo ligger o sover, Mats e på träning och jag ska kolla på idol nu.
Imorgon ska vi till Malmö hela dagen för att kolla på när Mats spelar 3 matcher.
lär inte bli så mkt tittande eftersim Leo e med, men ändå kul att komma iväg lite.

ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Roger

Trevlig helg :), på dig med!!!!!!!!!

Tycker inte det var så bittert, mer lite jävlar anamma.

Gillar det.

2009-09-11 @ 21:06:18
Postat av: Erika

haha, jag förstår din frustration. många har varit på mig för att jag ammade izabelle varannan timma tills hon var 5 månader nu och hon ville ju de...likadant med smakprover, varför puréar du inte själv?? har några vänner på FB och deras barn sover hela nätterna och är yngre än izabelle, men de skiter jag i huvudsaken är ju att hon sover på natten även om hon kräver mat. jag hade velat ha EDA men för mig var det försent och min enda räddning var lustgas=) så jag håller med dej totalt man känner ju sitt egna barn bäst...

2009-09-15 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback