barnsång gav mig tankeställare

japp nu e Leo sjuk igen.
Igår var han jätte trött o gnällig och när klockan var 2 på eftermiddan sov han redan för TREDJE gången.
Han hade dessutom diarré hela dagen och bajsade jättemkt varje gång han åt.
I gårkväll/natt blev han dessutom jätteförkyld.
Han var även kokhet inatt så jag e ganska säker på att han hade feber.
Men det blev inte mkt sömn varken för mig eller Leo.
En gång när jag gick upp med honom i natt så hade jag en låt på hjärnan från hans godnattskiva som han brukar lyssna på på kvällen.
Den gav mig en tankeställare mitt på natten.
Såhär går texten.

"Jag vill ha en kista full med silver och med guld
Jag vill bo uti ett slott, ett slott så stort o flott
Jag vill resa till en strand med hav och guldgul sand
Allt det här och lite till, det e vad jag vill

Men tänk om det du önskar finns på nära håll
om slottet faktiskt ligger där du bor
om rikedom och guld ej spelar någon roll
om lyckans dröm är närmare än du tror"

Det ljus som gick upp för mig då var att man alltid säger
"ååh tänk om jag var rik, tänk om vi kunde åka utomlands, tänk om jag hade det o det"
Varför se lyckan som nåt långt borta, när man kanske ska ta o uppskatta lyckan man har nära sig.

Oj det var mkt visdom såhär på torsdagsmorgonen.
Nu ska jag gå o torka snorig näsa.


Kommentarer
Postat av: lillan

mycket bra skevet man blir INTE lyckligare av pengar så e de..

2009-09-03 @ 15:19:21
URL: http://mammalillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback