jag börjar bli så påhittig :)

nu när man lagar mat i princip varje dag måste man ju ha lite fantasi och variera sig.
jag vet inte om detta e nån maträtt redan, men jag blandade ihop det jag var sugen på och vips blev det men maträtt iaf =)

jag kokade tagliatelle (lagom mycket den här gången. behöver nog inte slänga nån pasta denna gången)
jag stekte champinjoner och skinka
sen hällde jag på matlagningsgrädde
i med en köttbuljongtärning och en pressad vitlök
sen häller jag i broccoli som jag redan kokt och hackar in det lite i såsen
salta och peppra (vilket jag glömde nu, men det borde man göra :))
om man vill ha lite färg på pastasåsen kan man ju slänga på lite soya om man vill, men det gjorde inte jag.
måste erkänna att den faktiskt blev helt okej.
Mats gillar varken champinjoner eller broccoli men det skiter jag fullständigt i, han får äta det som lagas :)

idag är jag bara hemma för att spara lite bensinpengar. tråkigt måste jag säga, men sen när Leo vaknat ska vi gå och gunga...i ca 20-30 min sen går vi hem och har tråkigt igen =)

hej på er

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter jättegott! :-)

2009-10-15 @ 22:41:02
Postat av: anna

Du får vara snäll mot min bror =) det är han som jobbar och sliter och därför måste han få i sig ordentligt med näringsrik mat =) Men jag själv tyckte det lät jätte gott =)

2009-10-16 @ 17:07:40
Postat av: anna

Du ska vara snäll mot min bror.. Det är han som jobbar och sliter och behöver därför näringsrik ocg energirik mat så att han orka med att ta hand om er=)

är det så tråkigt att va ensam hemma med underbara Leo? Jag har honom gärna dom dagarna =)



Don´t worry. Be happy =)

2009-10-16 @ 17:18:21
Postat av: sanna

näringsrik mat ja, då får det bli jag som bestämmer som sagt, får han bestämma blir det hamburgare och pizza varje dag ;)

Ja du får gärna passa honom, men det e bara tråkigt när vi inte kan ta bilen in till stan varje dag för simlångsdalen e såååå tråkigt därför e det tråkigt att va hemma för jag känner mig låst :/

2009-10-16 @ 17:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback