its a good day for some moneymaking

I morse ringde mamma och berättade att när hon skulle leta efter gardiner i en byrå nere i källaren hittade hon ett kuvert märkt "sannas pengar", öppnade det, och fann 1500kr! :)
Kändes såå bra. Jag blev kallad till tandläkaren för två månader sen, men fick avboka eftersom jag helt enkelt inte hade råd (kostar ju ändå 600kr för att röntga lite och få en mer avancerad tandborstning) Men det är ändå mina tänder och jag vill ha dem så länge som möjligt, så 600 av dessa 1500 får gå till ett tandläkarbesök helt enkelt!

I eftermiddags åkte vi in till stan och köpte lite kläder till Leo. En tjock stickad tröja, ett par jeans, en t-shirt och en tröja med knappar. I det sistnämnda såg han lite lillgammal ut. nästan som en tjock liten farbror =)
Att vi köpte kläder till Leo var iofs inte så mkt moneymaking men jag slösar gärna på Leo =)
Efter det tog vi oss en titt på Mats mormors nya lägenhet inne i stan.
Efter det var det många timmar sen vi hade ätit och det enda som kunde mätta min hunger var en stor fet pizza, men då kom Mats på att han skulle tippa på stryktipset och skulle göra det på willys, så jag var snäll och gav med mig och vi åkte dit och sen åt vi på Max ist (åt halva burgaren, halva pommesen sen var jag illamående. hamburgare är inte gott om dem inte är hemmagjorda)
Men det var tur att vi åkte till willys, för vi vann pengar på stryktipset =)
Inne på Willys blev jag även erbjuden ett jobb av en jag känner ganska ytligt.
Vi får se vart det leder, men jag håller tummarna!

Ikväll blir det nog film igen.

ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback