ettårskontroll

Idag var jag och Leo på BVC.
Han var jätteglad i vagnen på väg dit för han hade på sig nya tumvantar och öpnnade och stängde händerna och skrattade. haha. gullunge!!
Men sen blev han lite ledsen på BVC för den "elaka" doktorn och "elaka" barnmorskan satte två sprutor i hans tjocka mjuka lår, men det gick över ganska snabbt när han fick titta på lite leksaker.
Han vägdes och mättes också, och kontrollerades av doktorn och allt såg bra ut.

Efter BVC besöket träffade jag Malin och hennes 3 veckors bebis för en fika.
Det var mkt trevligt =)

Jag blir förvånad över hur mkt Leo förstår vad man säger ändå.
säger jag "klappa händerna" så klappar han händerna
säger jag "kan du vinka?" så vinkar han
säger jag "ska du bada?" så springer han till badkaret
säger jag "får mamma pussen?" så ger han mig en puss
säger jag "var är pappa?" så pekar han på mig, men man kan ju inte kunna allt :P

Han går väldigt bra nu med. kryper i princip inte längre.







Ibland får man ju stanna upp när pappa bjuder på macka =)



Nej nu ska jag ta en supersnabb dusch innan svenska hollywoodfruar börjar.

 

ha det


Kommentarer
Postat av: Lina

Älsklingsplutten!! Världens goaste unge ju! :-) Längtar som tusan till på lördag så att jag får pussa dig och gullungen! Kram

2009-10-06 @ 09:52:59
Postat av: sanna

och vi längtar efter er med =)

2009-10-06 @ 10:46:05
URL: http://sannaeleonornilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback